SPAR lanceert landelijke SPAR FoodClub-campagne vol smaak en gemak

maandag 7 oktober 2024

Waalwijk, 7 oktober 2024 - SPAR lanceert vandaag haar nieuwe landelijke campagne waarin de SPAR FoodClub centraal staat. De SPAR FoodClub, biedt een uitgebreid assortiment aan verse en smakelijke producten, zoals rijkelijk belegde broodjes, knapperige tosti’s van The Tosti Club en heerlijke pasta- en wokmaaltijden. Via een 360-graden mediacampagne – ontwikkeld samen met JUMP retail - bereikt SPAR het hele land met haar boodschap van gemak en smaak.

SPAR FoodClub geeft smaak aan jouw dag

In een tijd waarin mensen continu onderweg zijn en vaste eetmomenten minder belangrijk worden, biedt de SPAR FoodClub dé oplossing voor iedereen die op zoek is naar smaakvol eten voor elk moment van de dag: van ontbijt en lunch tot een snelle snack of avondeten. De versbereide producten prikkelen niet alleen de smaakpapillen, maar bieden ook de flexibiliteit ( zelf bereiden of bestellen) waar de moderne consument naar verlangt.

Chantal de Rijk, commercieel directeur van SPAR Nederland, benadrukt: “De SPAR FoodClub is meer dan alleen een antwoord op de veranderende behoeften van de consument. Het is een strategische zet waarmee we onze positie in het convenience-segment versterken en het doel om de meest favoriete gemakswinkel van Nederland te zijn waar maken. Met de SPAR FoodClub brengen we gezond, vers en lekker eten dichterbij, zodat het altijd binnen handbereik is. SPAR FoodClub geeft smaak aan jouw dag, elke dag opnieuw.”

De kracht van mens en product in beeld

De nieuwe campagne zet zowel de producten als de mensen achter de bereidingen centraal. In de commercial worden verleidelijk in beeld gebrachte gerechten afgewisseld met beelden van het bereidingsproces. Dynamische shots en slow-motion beelden trekken de aandacht en benadrukken de verse ingrediënten. Vervolgens wordt de focus verlegd naar de echte smaakmakers: de ondernemers en de medewerkers van SPAR. Hun vakmanschap en passie maken het verschil in elke winkel en staan garant voor de ultieme smaakervaring.

“Deze campagne draait niet alleen om de producten, maar ook om de mensen -onze smaakmakers- die ze met zorg bereiden, zegt Chrischa Ligtenberg, Manager Marketing, E-commerce & Retail Media bij SPAR. “Zij zijn het kloppende hart van SPAR en geven met hun aandacht een persoonlijke touch aan elk product (en ervaring bij SPAR). ”

Lunch combideals als extra verwenmoment

Een belangrijk onderdeel van de campagne is de promotie van de aantrekkelijke lunch combideals.  Klanten kunnen genieten van een heerlijk belegd broodje met een gekoeld drankje naar keuze voor maar 5,50 euro. Deze deals worden in de TV-commercials, radiocampagne, abri’s, folder en via online platforms extra in de schijnwerpers gezet.

Multimediale campagne met impact

De hoofdcommercial, de tag- on en de billboards van de SPAR FoodClub-campagne zijn vanaf maandag 7 oktober twee weken lang te zien op televisie. Vanaf 14 oktober loopt ook de radiospot op verschillende radiozenders. Daarnaast worden opvallende abri’s geplaatst in bushokjes door heel Nederland, en is de campagne online zichtbaar op social media. In alle SPAR-winkels zullen de uitingen zowel te zien als te horen zijn, via instore communicatiemiddelen zoals schermen en posters. Daarnaast zullen ze de komende weken ook prominent terugkomen in de landelijke folder.

SPAR FoodClub: Alles bij SPAR FoodClub draait om smaak

SPAR FoodClub: Vers belegd broodje met drankje voor €5,50

 

Credits

Verantwoordelijk bij SPAR: Chrischa Ligtenberg, Michelle van Lith, Marieke Lazeroms

Bureau / Creatie: JUMP Retail / Christian Peeters en Geert van Leeuwen

Regie en Productie: Harro van Schoonhoven en Taco Arts

Muziek: MassiveMusic

Media: Abovo Media

Meer informatie

Voor meer informatie over de campagne of het concept SPAR FoodClub bezoek spar.nl/foodclub of voor vragen neem contact op met Monique Muller.