Millennials
Steeds meer Nederlanders - de Millennials in het bijzonder - beslissen pas op het laatste moment wat ze eten, hoe ze willen eten en waar ze dat doen. Vooral in de binnensteden wonen en werken deze consumenten. Ze zijn veel buitenshuis en kiezen hun eetmomenten wanneer ze trek hebben. De Millennials gaan steeds meer richting 6 eetmomenten per dag in plaats van de traditionele 3 en eten meer naar de behoefte van trek/voedingsstoffen. In plaats van 1 avondmaaltijd om 18.00 uur, nemen ze een kleine maaltijd om 17.00 uur en na het sporten nog een kleine maaltijd om 20.00 uur.
Goed gevulde koelkast, keuken buitenshuis
Het nieuwe concept SPAR city small is je goed gevulde koelkast, je keuken buitenshuis, die je met slimme en gezonde oplossingen ontzorgt. Het assortiment sluit aan op het ritme van de consument. Het is gericht op direct consumeren of alleen nog even opwarmen. Vooraan in de winkel is het ‘Ultra Lekker assortiment’ gepresenteerd. Dit assortiment bestrijkt de verschillende eetmomenten gedurende de dag, van ontbijt tot maaltijd inclusief de snack tussendoor. Zo verkoopt het nieuwe concept ontbijtyoghurt, verse sushi, verschillende salades, ultra lekkere maaltijden maar ook Hotboxen. De Hotboxen zijn warme maaltijden tussen de 250 en 270 gram en perfect om tussendoor te eten voor of na het sporten.
Welkom bij SPAR city small
SPAR city small is klein maar compact. De 80m² winkeloppervlakte is overzichtelijk ingedeeld op eetmoment waardoor consumenten doelgericht en snel hun boodschappen kunnen doen. Daarnaast is de winkel voorzien van volledige zelfscankassa’s, waardoor snelheid en gemak is gegarandeerd.
SPAR: King of Convenience
De ontwikkeling van het city small format past binnen de toekomstvisie van SPAR om groots te zijn in kleine winkels. John van der Ent, algemeen directeur SPAR Nederland. “Met SPAR city small laten we zien dat we ook op een kleiner aantal vierkante winkelmeters een mooie convenience propositie kunnen voeren. In de eetbehoefte van de consument wordt de behoefte aan gemak alleen maar groter. Het moet verser, ultravers, vernieuwender, verrassender en vooral: gemak, gemak, gemak, bij voorkeur snel. Gemak verdwijnt niet in tijden van corona, maar zal wel om herijking op vele fronten vragen binnen het food- en retaillandschap. Een reis waar we alle vertrouwen in hebben”. SPAR richt zijn pijlen met deze winkel op een snelle uitbreiding: een SPAR gemakswinkel op iedere hoek van de straat in de grote binnensteden van Nederland.
SPAR gaat #verder.