Voor heel SPAR moeten we werken aan een hogere naamsbekendheid en het laden van onze propositie. Het is lang stil geweest vanuit SPAR. Wat we zien is dat de algehele naams- en propositiebekendheid van het merk SPAR een extra boost nodig heeft. Met name bij de wat meer traditionele klantengroep. We gaan daarom volop inzetten op radio met korte to-the-point boodschappen. In combinatie met de zichtbaarheid langs snelwegen door middel van exposure op megamasten. En natuurlijk gebruiken we ook onze eigen kanalen voor verdere exposure. De merkboodschap die we gaan afgeven is volledig geënt op onze strategie van King of Convenience. Hiermee is deze campagne relevant voor het gehele merk en dus alle formats en winkels van SPAR. Dat ‘effe’ zie je overal terug, dus ook in de keuze van media. SPAR communiceert kort en puntig, zoals in de 5 seconden radiospots. Deze keuzes werden positief bevestigd na uitgebreid onderzoek van STER, waar de aanpak goed scoorde op begrijpbaarheid, fun en het delen met anderen.” Aldus interim Marketingmanager, Marco Maatman, namens SPAR.
De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met bureau JUMP! Retail. Ernst-Jan Smids van JUMP! Retail: “Er spelen grote issues in de samenleving, en intussen dendert het leven door. We jongleren met agenda’s, sporten onder werktijd, werken in reistijd en zoomen tijdens de lunch. Eerst effe lunchen, dan effe een online meeting en daarna effe snel de kids oppikken bij de opvang. Effe dit en effe dat. We leven in de effe maatschappij. SPAR kan als geen ander inspelen op al die effe momenten. Dat kunnen specifieke dagen zijn, momenten op een dag of actualiteiten. Zo maakt SPAR jouw dag. De effe maatschappij is er altijd, iedere dag.”